Terugroepactie Apple MacBook Pro 15-inch
Computerfabrikant Apple roept exemplaren van de 15-inch MacBook Pro terug. Door een probleem met de batterij kan de MacBook Pro oververhit raken, waardoor brand kan ontstaan.
De terugroepactie geldt voor de 15-inch modellen MacBook Pro (Retina, 15-inch, Mid 2015). Deze modellen zijn voornamelijk verkocht tussen september 2015 en februari 2017. U kunt controleren welk type u heeft door te gaan naar ‘About This Mac’ ( ‘Over deze Mac’). Dat is onder het Apple menu aan de linker bovenkant van het scherm.
Als blijkt dat u de MacBook Pro (Retina, 15-inch, Mid 2015) heeft, dan heeft u het serienummer nodig om te controleren of uw MacBook Pro 15-inch valt onder deze terugroepactie. Dat serienummer vindt u ook in het scherm met de productinformatie. Op de speciale webpagina van Apple kunt u dit serienummer invullen.
Mocht uw MacBook Pro 15-inch inderdaad onder deze terugroepactie vallen, gebruik de MacBook dan niet langer. U kunt via een Apple Authorized Service Provider uw batterij kostenloos laten vervangen. U kunt ook een afspraak maken bij een Apple Retail Store. Uw MacBook Pro zal naar een Apple Repair Center worden gestuurd, waar deze zal worden onderzocht om te controleren of de batterij moet worden vervangen. Dit proces kan 2 tot 3 weken duren.
U wordt dringend aangeraden om een backup te maken van uw gegevens voor u de MacBook Pro aanbiedt voor controle en eventuele vervanging van de batterij.
Voor meer informatie over deze terugroepactie en het laten vervangen van de batterij in de MacBook Pro 15-inch kunt u contact opnemen met Apple Support.
Bron: Apple, 21 juni 2019