Terughaalactie Glorix O2
Unilever waarschuwt dat een beperkt aantal flessen Glorix O2 te veel waterstofperoxide bevat. Wanneer het product in aanraking komt met de huid kan dit leiden tot ernstige huidirritatie. Ook is het mogelijk dat kleding beschadigd wordt.
Het probleem doet zich voor bij Glorix O2 in witte flessen met een rode dop, die gedurende een viertal perioden zijn geproduceerd. De periode waarin de fles is geproduceerd, is terug te vinden op de achterzijde van de fles, vlak onder de rode dop. Hier vindt u de datum code, die bestaat uit 4 cijfers, twee letters, en een tijdsaanduiding (bijvoorbeeld 8269.W.N.05:30). Flessen die een code hebben die binnen de onderstaande reeksen vallen bevatten teveel waterstofperoxide:
8269.W.N.05:30 tot en met 8269.W.N.23:59
8270.W.N.00:00 tot en met 8270.W.N.07:30
8270.W.N.21:30 tot en met 8270.W.N.23:59
8271.W.N.00:00 tot en met 8271.W.N.07:30
Als u Glorix O2 in huis heeft, en de code op uw fles begint met 8269, 8270 of 8271, controleert u dan goed de 4 cijfers (tijdcode) op het eind. Als de code binnen de bovengenoemde reeks valt, dan bevat de fles te veel waterstofperoxide. Kunt u de code niet meer lezen, neemt u dan contact op met de Glorix Consumenten Service (het telefoonnummer vindt u later in dit bericht).
Als de eerste vier cijfers van de code van uw fles anders zijn dan 8269, 8270 of 8271, dan is het product veilig en kunt u het gewoon gebruiken. Bent u echter in het bezit van een fles die valt binnen bovengenoemde reeks, dan wordt u aangeraden het product niet te gebruiken, maar op korte termijn naar de milieustraat if het gemeentelijk afvalinzamelingstation te brengen als ‘klein chemisch afval (KCA)’, waarbij u de fles rechtop in een plastic tas vervoert.
Als u één of meerdere flessen met de betreffende code heeft, dan ontvangt u een passende vergoeding als u een brief stuurt naar:
Glorix O2
Antwoordnummer 70559
3070WB Rotterdam
Een postzegel is niet nodig.
Vermeld de volgende gegevens: de volledige productiecode (dus de vier cijfers+W.N.+laatste 4 cijfers), uw naam, adres en telefoonnummer en de naam en plaats van de winkel waar u de fles(sen) gekocht heeft.
U kunt ook het contactformulier op www.glorix.nl invullen, en daar de bovengenoemde gegevens invullen.
Als u nog vragen heeft, of niet in de gelegenheid bent om de fles(sen) naar de milieustraat/het gemeentelijk afvalinzamelingstation te brengen, dan kunt u tussen 08.00 en 21.00 contact opnemen met de Glorix Consumenten Service via telefoonnummer 0800 – 0175 (gratis).